Polityka prywatności
Spółka G-HR Group ma obowiązek chronić udostępnione lub powierzone jej dane osobowe. Dane te są przetwarzane zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w Rzeczpospolitej Polskiej. Dokładamy wszelkich starań, aby dane były chronione przed utratą, zniszczeniem, ujawnieniem, dostępem osób niepowołanych lub niewłaściwym wykorzystaniem danych.
Niniejsza Polityka Prywatności wyjaśnia kim jesteśmy, dla jakich celów przetwarzamy Twoje dane osobowe, w jaki sposób je przetwarzamy, komu możemy je powierzać lub udostępnić, gdzie Twoje dane mogą być przekazywane oraz jakie prawa Ci w związku z tym przysługują.
O G-HR Group
G-HR Group spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, adres: Strońska 2C lok.3, 50-540 Wrocław, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla WrocławiaFabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000532049, NIP 899 275 80 80, z Inspektorem Ochrony Danych dostępnym pod adresem dpo@g-hr.pl, w dalszej części Polityki Prywatności określana jako: “my” lub „G-HR Group”, razem z powiązanymi spółkami krajowymi (zwanymi dalej łącznie „Grupą”) będzie przetwarzać Twoje dane osobowe (zwane także „informacjami”) w celach wskazanych w dalszej części tego dokumentu.
G-HR Group jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej zwane „RODO”)
Dlaczego potrzebujemy Twoich danych?
Wykorzystujemy dane osobowe dla potrzeb rekrutacji, tj. w procesie wyszukiwania odpowiednich kandydatów do zatrudnienia wewnętrznego lub zarekomendowania ich naszych klientom, w celu prowadzenia obsługi kadrowo – płacowej i zarządzania personelem oraz w celu związanym z prowadzeniem rozliczeń (np. faktury od dostawców).
Przetwarzamy dane osobowe w powyższych celach:
- opierając się na zgodzie na przetwarzanie danych osobowych udzielonej w systemie bądź w formie pisemnego oświadczenia, albo
- ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy, której stroną jesteś (np. umowy o pracę) lub jest to konieczne do podjęcia działań poprzedzających zawarcie takiej umowy, na Twój wniosek – w takim przypadku udzielenie informacji nie jest obowiązkowe, ale jest konieczne do tego, aby umowa mogła być zawarta i wykonywana, albo
- ponieważ jest to niezbędne do realizacji obowiązku prawnego ciążącego na G-HR Group, bądź
- ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez G-HR Group lub podmiotów trzecich, takich jak marketing bezpośredni własnych produktów lub usług, dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, czy też wykorzystywanie danych do kontroli dostępu do budynków i pomieszczeń.
Nie będziemy wykorzystywać Twoich danych osobowych dla celów innych niż wyżej wskazane bez uprzedniego poinformowania i, jeśli przepisy prawa tego wymagają, uzyskania Twojej zgody.
Jednocześnie dokładamy szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewniamy, aby dane te były:
- przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą;
- zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
- adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
- prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane; podejmujemy działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane;
- przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów rekrutacji;
- przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem.
W jaki sposób korzystamy z Twoich danych?
Przeszukujemy bazę kandydatów i analizujemy ich profile w celu znalezienia odpowiednich kandydatów na stanowiska, na które prowadzimy rekrutację wewnętrzną lub rekrutację dla naszych klientów. Korzystamy z danych osobowych kandydatów lub dostawców także w celach administracyjnych, np. sporządzamy specyfikacje świadczonych usług rekrutacyjnych, wystawiamy faktury VAT, etc.
Kontaktujemy się z kandydatami w sprawach związanych ze świadczeniem przez nas usług: informujemy o interesujących ofertach pracy, prosimy o udzielenie dalszych informacji o sobie, a także, pod warunkiem uzyskania zgody, przekazujemy dane kandydatów klientom.
Przesyłamy kandydatom i pracownikom informacje marketingowe: informacje o promocjach, targach pracy i innych ciekawych wydarzeniach, które mogłyby ich zainteresować.
Prowadzimy obsługę kadrowo – płacową i zarządzamy personelem. Realizujemy obowiązki związane z obsługą zatrudnienia pracowników stałych i tymczasowych, w tym w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy oraz medycyny pracy.
Monitorujemy jakość naszych usług, ponieważ chcemy by była ona jak najlepsza. W tym celu możemy zwracać się do kandydatów z prośbą o wzięcie udziału w badaniach ankietowych oraz korzystać z pozyskanych w ten sposób informacji i przetwarzać je w celu podniesienia jakości usług, które oferujemy.
Zapewniamy bezpieczeństwo. W tym celu możemy weryfikować tożsamość kandydatów, pracowników i osób trzecich mających wstęp do biur G-HR Group. Możemy także weryfikować posiadane dane o kandydatach i sprawdzać ich referencje. Weryfikujemy i monitorujemy aktywność w systemach i biurach G-HR Group, ponieważ pragniemy unikać jakichkolwiek nadużyć informacji zawartych w bazach danych i chronić interes Grupy GHR Group oraz jej klientów.
Wypełniamy obowiązki nałożone przepisami prawa. W niektórych przypadkach możemy podlegać obowiązkowi przechowywania danych o kandydatach. Przykładowo, jeśli poprosimy kandydata o udzielenie zgody na wykorzystywanie informacji o sobie, będziemy przechowywać tę zgodę, aby wykazać spełnienie obowiązku prawnego wynikającego z przepisów o ochronie danych osobowych.
Wdrożyliśmy szereg rozwiązań, aby zapewnić bezpieczeństwo Twoim danym osobowym. Przykładowo, szyfrujemy dane, używamy zapór systemowych (firewall), na bieżąco monitorujemy systemy informatyczne i stosujemy się do procedur bezpieczeństwa. Internet nigdy nie będzie stuprocentowo bezpiecznym miejscem, ale my dokładamy wszelkich starań, aby Twoje dane osobowe były w naszych systemach odpowiednio zabezpieczone.
Przez jaki czas przechowujemy Twoje dane osobowe?
Gwarantujemy, że Twoje dane osobowe nie będą przechowywane przez okres dłuższy niż wymagany przepisami prawa lub przewidziany w wewnętrznych regulacjach Grupy. Przykładowo, prawo wymaga, aby dane o zatrudnieniu przechowywane były przez 50 lat, a dane podatkowe przez lat 5. Informacje o kandydacie (imię i nazwisko, dane kontaktowe, doświadczenie zawodowe, wykształcenie, dane o kontaktach z nami, etc.) są dostępne w naszej bazie danych przez maksymalnie 2 lata od daty ich wprowadzenia do bazy lub od daty ostatniego kontaktu z kandydatem, w zależności od tego, która z dat jest późniejsza.
Kandydat, który nie życzy sobie, aby jego dane były przechowywane w bazie danych, może skontaktować się z nami i przekazać wniosek o ich usunięcie, podając swoje imię i nazwisko oraz inne dane (np. numer telefonu, adres mailowy lub datę urodzenia) pozwalające nam na identyfikację jego rekordu w bazie danych (patrz: niżej).
Czy przekazujemy Twoje dane osobowe innym podmiotom?
Możemy przekazać Twoje dane osobowe:
- Spółkom Grupy G-HR Group. Dopuszczamy możliwość dzielenia się informacjami o kandydacie z innymi spółkami G-HR Group w odniesieniu do poszczególnych procesów rekrutacyjnych prowadzonych na życzenie klientów. Udostępniamy dane kandydatów innym spółkom Grupy wyłącznie wtedy, gdy kandydat udzielił nam na to uprzedniej zgody (chyba że dane są udostępniane klientom w formie zanonimizowanej).
- Klientom - oferujemy naszym klientom usługi z zakresu zatrudniania i obsługi administracyjnej pracowników, w tym usługi rekrutacyjne i usługi pracy tymczasowej. Jeśli znajdziemy kandydata odpowiedniego na stanowisko, o którego obsługę zostaliśmy poproszeni, możemy przekazać klientowi informacje o takim kandydacie. Udostępniamy dane kandydatów naszym klientom wyłącznie wtedy, gdy kandydat udzielił nam na to uprzedniej zgody (chyba że dane są udostępniane klientom w formie zanonimizowanej). Ponadto, jeśli świadczymy usługi pracy tymczasowej, możemy udostępniać klientom takie dane osobowe pracowników tymczasowych, jaki ich imiona i nazwiska oraz okresy zatrudnienia i wysokość oraz częstotliwość wypłat wynagrodzenia.
- Dostawcom - może zaistnieć konieczność przekazania Twoich danych naszym dostawcom w celu umożliwienia im świadczenia nam usług (np. usługa udostępnienia serwera dla naszej bazy danych, usługa medycyna pracy, etc.). Jeśli informacje mają być udostępniane, zawieramy z takim dostawcą usług pisemną umowę, na podstawie której dostawca zobowiązuje się zapewnić należytą ochronę powierzonych informacji. Przetwarzanie danych zgodnie z Polityką Prywatności może oznaczać transfer danych do innych krajów Unii Europejskiej.
- Stosujemy odpowiednie środki zapewniające bezpieczeństwo Twoich danych osobowych. W razie jakichkolwiek pytań, skontaktuj się z nami pod adresem dpo@g-hr.pl.
Jakie prawa mi przysługują?
Chcemy w zwięzłej, przejrzystej, zrozumiałej i łatwo dostępnej formie, jasnym i prostym językiem, udzielić wszelkich stosownych informacji oraz prowadzić z Tobą wszelką komunikację w sprawie przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją przysługującego Ci prawa do:
- informacji udzielanych przy pozyskiwaniu danych osobowych,
- informacji udzielanych na wniosek - o tym, czy dane są przetwarzane, oraz
- innych kwestiach określonych w art. 15 RODO, w tym prawa do kopii danych,
- wycofania zgody, jeśli jest ona podstawą przetwarzania,
- sprostowania danych;
- bycia zapomnianym;
- ograniczenia przetwarzania;
- przenoszenia danych;
- sprzeciwu;
- niepodlegania decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym
- przetwarzaniu (w tym profilowaniu),
- informacji o naruszeniu ochrony danych.
Wnioski prosimy zgłaszać w formie elektronicznej na adres: dpo@g-hr.pl.
Każde otrzymane od Ciebie zgłoszenie będzie potraktowane ze szczególną uwagą. Realizując zgłoszenie, zastrzegamy sobie prawo do zweryfikowania Twojej tożsamości, aby mieć pewność, że nie udostępniamy Twoich danych nikomu innemu, poza Tobą.
Uprzedzamy, że w przypadku niektórych zgłoszeń (zwłaszcza jeśli wiążą się z jego obsługą szczególne regulacje prawne), nie będziemy mogli obsłużyć Twojego zgłoszenia od ręki. Jednak w każdym przypadku, w ciągu jednego miesiąca zostaniesz poinformowany o działaniach, które zostały podjęte, aby zrealizować Twoje zgłoszenie. W szczególnych przypadkach możemy ten okres wydłużyć o kolejne dwa miesiące.
Bezpieczeństwo Twoich danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak uznasz, że przetwarzając Twoje dane osobowe naruszamy przepisy RODO, masz prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Czy mogę w późniejszym czasie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych?
Jeśli przetwarzamy Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody, możesz tę zgodę wycofać w każdej chwili. Musisz jednak rozumieć, że wycofanie przez Ciebie zgody nie wpłynie na legalność przetwarzania danych osobowych przed jej wycofaniem ani na legalność dalszego przetwarzania tych danych, jeśli postanowienie umowy lub przepis prawa na to zezwala lub tego wymaga od G-HR Group.
Jeżeli zechcesz wycofać udzieloną nam zgodę na przetwarzanie danych osobowych, skontaktuj się z nami pod adresem: dpo@g-hr.pl lub najbliższym biurem G-HR Group.
Czy mogę sprzeciwić się przetwarzaniu moich danych osobowych?
Możesz wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych jeżeli G-HR Group przetwarza je ze względu na swój prawnie usprawiedliwiony interes np. w celu realizacji marketingu bezpośredniego.
Korzystanie z plików „cookies”
Pliki „cookies” są małymi plikami tekstowymi zapisywanymi przez przeglądarkę internetową na dysku komputera użytkownika podczas przeglądania witryny internetowej. G-HR Group korzysta z plików „cookies” w celu m.in.:
- dostosowania zawartości strony www.g-hr.pl do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych,
- utrzymania sesji użytkownika usługi (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła;
- wspierania i egzekwowania działań pozwalających zachować bezpieczeństwo.
Więcej na temat wykorzystywania przez nas plików cookies przeczytasz w Regulaminie Strony.
Regulamin strony
Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest G-HR Group Sp. z o.o., z siedzibą we Wrocławiu (53-332) przy ul. Powstańców Śląskich 121/211, zwana dalej „Administratorem” lub „Spółką”. Przetwarzanie Twoich danych osobowych odbędzie się w celu przeprowadzenia rekrutacji. Masz prawo żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia (gdy podstawą jest zgoda a dane przetwarzane są w sposób zautomatyzowany) lub ograniczenia ich przetwarzania. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości udziału w procesie rekrutacji lub otrzymywania informacji handlowych.
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu realizacji niniejszego procesu rekrutacyjnego w oparciu o obowiązujące przepisy. Podstawę prawną naszych działań jest art. 6 ust 1 lit. c Rozporządzenia Ogólnego o Danych Osobowych 2016/679/WE (dalej: RODO). W ramach realizacji procesu rekrutacyjnego dane mogą być wykorzystane w procesie profilowania, którego celem jest kierowanie do Ciebie ofert pracy odpowiadających Twoim kwalifikacjom. Podstawę stanowi tu prawnie uzasadniony interes administratora – przyspieszenie i usprawnienie procesu rekrutacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Przetwarzanie Twoich danych w zakresie szerszym, niż wynikający z przepisów prawa pracy oraz w celach przyszłych rekrutacji odbywać się będzie na podstawie zgody wyrażonej w formularzu rekrutacyjnym (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Udział w przyszłych rekrutacjach jest również uzależniony od wyrażonej przez Ciebie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
Twoje dane osobowe będą przechowywane przez następujące okresy: w odniesieniu do bieżącej rekrutacji: 12 miesięcy od dnia zamknięcia procesu rekrutacyjnego, w odniesieniu do procesów przyszłych rekrutacji: 24 miesiące. Odbiorcą podanych przez Ciebie danych osobowych mogą być podmioty trzecie wspierające Spółkę w procesach rekrutacji (doradztwo w zakresie rekrutacji, wsparcie w zakresie IT). Przy czym podmioty te przetwarzają dane wyłącznie zgodnie z zaleceniami Spółki.
Masz prawo żądania dostępu do Twoich danych, sprostowania, usunięcia, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia (gdy podstawą jest zgoda, a dane przetwarzane są w sposób zautomatyzowany) lub ograniczenia ich przetwarzania. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, dlatego możesz ją w każdym momencie wycofać (również w zakresie poszczególnych form kontaktu z Tobą). Jeśli wycofasz zgodę pamiętaj, że dane przetwarzane przed jej wycofaniem, były przetwarzane zgodnie z prawem. Aby wycofać zgodę wyślij e-mail na adres: dpo@g-hr.pl Bezpieczeństwo Twoich danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak uznasz, że przetwarzając Twoje dane osobowe naruszamy przepisy RODO, masz prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych jest dobrowolne, ale konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości udziału w procesie rekrutacji.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Kontynuowanie przeglądania strony bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki będzie oznaczało zgodę na użycie plików cookies i zapisywanie ich na Twoim urządzeniu końcowym.
Korzystanie z plików "cookies"
- Pliki „cookies” są małymi plikami tekstowymi zapisywanymi przez przeglądarkę internetową na dysku komputera użytkownika podczas przeglądania witryny internetowej.
- G-HR Group korzysta z plików „cookies” w celu:
- dostosowania zawartości strony www.g-hr.pl do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
- utrzymania sesji użytkownika usługi (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła;
- wspierania i egzekwowania działań pozwalających zachować bezpieczeństwo,
- analizy sposobu użytkowania stron G-HR Group i mierzenia skuteczności działań promocyjnych (poprzez Google Analitycs).
- G-HR Group stosuje następujące rodzaje plików „cookies”:
- pliki „cookies” niezbędne, tj. pliki, które umożliwiają korzystanie z usługi „Darmowa Publikacja Ofert Pracy i Aplikacji kandydata”,
- pliki „cookies” służące do zapewnienia bezpieczeństwa,
- pliki „cookies”, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
- pliki „cookies”, umożliwiające „zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika.
- Dostępne przeglądarki internetowe z reguły domyślnie dopuszczają przechowywanie plików „cookies” w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików „cookies”. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej. Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie „cookies” oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym G-HR Group będzie mógł przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
- Wyłączenie stosowania „cookies” może spowodować utrudnienia w korzystaniu z usługi „Darmowa Publikacja Ofert Pracy i Aplikacji kandydata”, jeżeli korzystanie z niej następuje poprzez logowanie do Konta Użytkownika. Przy braku logowania nie ma ograniczeń w korzystaniu z usługi.
Zmiana polityki prywatności
G-HR Group zastrzega sobie zmianę niniejszej Polityki Prywatności poprzez opublikowanie nowej polityki prywatności na stronie www.g-hr.pl. Prawa użytkownika wynikające z niniejszej Polityki prywatności nie zostaną ograniczone bez zgody użytkownika. G-HR Group będzie zachowywał poprzednie wersje Polityki Prywatności w archiwum, aby umożliwić użytkownikom zapoznanie się z nimi.
Kontakt
We wszelkich sprawach związanych z niniejszą Polityką Prywatności pytania należy kierować na adres:
G-HR Group Sp. z o.o.
Powstańców Śląskich 121/211
53-332 Wrocław
adres e-mail:
dpo@g-hr.pl